fbpx
Bedrijfsnaam: De Leerboom
Adres: Van Hallstraat 10,
1051HH Amsterdam    6205 km
Telefoonnummer: 06-46950378
  • Huiswerkbegeleiding

Over ons

Bij De Leerboom bent u aan het juiste adres voor leerbegeleiding voor het basisonderwijs, middelbaar onderwijs en vervolgstudies. Daarnaast biedt De Leerboom individuele begeleiding aan.

Neem contact op via:

Artikelen van De Leerboom
  • visueel-leren
    Visueel leren: zo doe je dat!
    Elke middag is het weer hetzelfde verhaal: je kind komt thuis van school, maar lang niet zo enthousiast als vroeger. In het begin had je geen idee waardoor het kwam. Misschien heeft hij het niet leuk met zijn vriendjes, hij zou toch niet gepest worden… Maar op den duur kom je erachter waar het echt aan ligt: het gaat niet goed met leren.
  • executieve-functies
    Zo ondersteun je de ontwikkeling van executieve functies van je kind
    We hebben allemaal zo onze kwaliteiten: de een is beter in rekenen, de ander heeft dan weer een talenknobbel. Kinderen op school zullen dit ook tegenkomen en soms zal dan duidelijk worden dat er op een bepaald vlak extra ondersteuning nodig is. Bijles kan dan de perfecte oplossing zijn.
  • tweetalig
    Nederlands je tweede taal? Laat het je niet tegenhouden!
    Het leren van allemaal vakken op school is op zich al moeilijk genoeg… maar wat als je kind Nederlands als tweede taal heeft? Dan komt er nog een extra factor bij. Meerdere zelfs, want het heeft op verschillende manieren invloed op de schoolprestaties.
  • bijles
    Schaamte voor bijles? Nergens voor nodig!
    Of je nou vmbo doet of gymnasium… Voor iedere leerling kan bijles gevoelens van schaamte opwekken. Dit komt doordat het lijkt alsof je door bijles te nemen toegeeft dat je iets niet aankunt. Maar dat is natuurlijk niet waar.
  • motiveren
    Stimu-leren! 5 manieren om je kind te motiveren
    Als ouder wil je natuurlijk je dat je kind zo goed mogelijk door school heen komt. Alleen dat is niet altijd even makkelijk. Zo kan het zijn dat je kind moeite heeft met bepaalde vakken of met het leren in het algemeen.
  • remedial-teaching
    Wat is het verschil tussen bijles en remedial teaching?
    Als ouder wil je natuurlijk het beste uit je kind halen. Wanneer er moeilijkheden zijn op school, zijn er verschillende mogelijkheden om je kind hierbij te begeleiden. Zo kun je onder andere kiezen uit bijles of remedial teaching.
  • kernvisie-methode
    ’Door De Kernvisie methode bloeide onze beelddenker weer op’
    De ouders van Rosalie (9) hadden al een tijdje een idee dat hun dochter een andere manier van leren nodig had. Thuis was ze ontzettend creatief en muzikaal, maar op school kwamen haar kwaliteiten niet tot hun recht.
  • beelddenker
    Is jouw kind een beelddenker? Dit zijn de kenmerken!
    Op school ligt de focus grotendeels op het geschreven woord: taal. Taal speelt een steeds grotere rol in het onderwijs. Niet alleen tijdens de lees- en spellingslessen. Waar leerlingen vroeger sommen hoofdrekenend of cijferend uitrekenden, wordt in de tegenwoordige rekenmethodes ‘realistisch’ gerekend.
  • bijles
    De waarde van bijles
    Soms is het lastig in te schatten of je kind bijles nodig heeft of niet. Bepaalde vakken lijken goed te gaan, andere minder. Ook kan het een fase zijn waarin het minder gaat en waarvan je vermoedt dat het wel weer bijtrekt.
  • zelfstandig-leren
    De brui eraan? Hoe jouw kind zelfstandig kan leren leren
    Gaat jouw kind met plezier naar school? Of is het enthousiasme ver te zoeken, liggen de boeken in de hoek en heeft het moeite om mee te komen? School is veel meer dan het leren van lesstof alleen, kinderen moeten vaak ook leren leren.
  • bijles
    Redenen om bijles bij De Leerboom te nemen!
    Vol goede moed begonnen aan het nieuwe schooljaar in het basis- of voortgezet onderwijs? Na de herfstvakantie tekenen zich altijd al de eerste grote en kleine problemen af. Achterstanden die zijn opgelopen zijn steeds moeilijker in te halen.
  • leren
    Moeite met leren, of ánders leren?
    Als docent is het je missie de kinderen zoveel mogelijk uit hun onderwijs te laten halen. Natuurlijk, dat gaat wel eens gepaard met wat tegengas. Niet ieder kind houdt evenveel van leren of is er even goed in. De uitdaging schuilt hem dan in het zo passend mogelijk aanbieden van de stof.
  • leren
    Help je kind te leren vanuit talent
    Of je kind nu naar een hogere groep gaat, voor het eerst naar de middelbare school moet of al een (paar) jaar voortgezet onderwijs erop heeft zitten, na de vakantie is het vaak een spannende tijd. Zeker aangezien veel kinderen veel thuis hebben gezeten en het onduidelijk is welke invloed het coronavirus in de toekomst nog gaat hebben.
  • school
    Weer naar school: achterstand of inhaalslag?
    Minutenlang naar een pagina staren, zonder er ook maar iets van op te nemen. Tijdens de les telkens opnieuw je concentratie kwijtraken. Wel willen, maar niet kunnen halen van voldoendes op toetsen.
  • niets-doen
    Het belang van niets doen!
    Leren is belangrijk voor de ontwikkeling van een kind, dat zul je niemand horen tegenspreken. Veel mensen zien niets doen dan ook als negatief. Hoe kan een kind nou iets leren als die een partijtje zit te niksen?
  • beelddenker
    Hoe kun je als beelddenker leren leren?
    Niet ieder mens denkt op dezelfde manier. Waar de een denkt in woorden, ziet de ander steeds een wereld in beelden. Ons onderwijs is vooral gericht op de eerste vorm van denken.
  • coronacrisis
    Kinderen helpen leren in tijden van crisis
    Normaal gesproken kijken kinderen in deze periode van het jaar reikhalzend uit naar de meivakantie. Even een of twee weken rust, thuis rondhangen en opladen voor het laatste stukje schooljaar. Dat is dit jaar heel anders.
  • bijles
    Bijles saai? Helemaal niet!
    Het komt vaak voor dat kinderen moeite hebben met een bepaald vak op school. Toch zullen ze dit niet snel zelf aankaarten. Het kan zijn dat ze zich ervoor schamen, of het vak daardoor niet leuk vinden om te doen.
  • remedial-teaching
    Remedial teaching en rekenspecialist: wat kan Ellen voor jouw kind betekenen?
    Bij De Leerboom vinden we het belangrijk om leerlingen zo goed mogelijk te kunnen begeleiden. Om dit te kunnen doen, zetten we ons in om ons zo goed mogelijk door te blijven ontwikkelen.
  • basisonderwijs
    Meekomen in het basisonderwijs: Ik kan het wél!
    Sommige kinderen zijn van nature snel. Ze kunnen snel leren of lezen al op een hoog niveau, maar dit geldt niet voor alle kinderen. Karin (42) weet hier alles van.
  • leerachterstand
    Leerachterstand? Haal je kind uit de negatieve spiraal!
    Vaak wordt gezegd dat goed kunnen leren lezen, schrijven en rekenen belangrijke voorwaarden zijn voor succes op school. Toch zijn er veel kinderen die moeite hebben met een of meerdere van deze zaken. Wanneer er tijdig wordt ingegrepen, kunnen deze kinderen geholpen worden achterstanden te voorkomen of in te lopen.
  • remedial-teaching
    Een steuntje in de rug met Remedial Teaching
    Jij als ouder kent je kind het beste. Je zult het waarschijnlijk dan ook snel merken wanneer je kind niet lekker in zijn vel zit of ergens last van heeft. Telkens wanneer de schooldag aanbreekt, kruipt je kind in zijn schulp en is het enthousiasme ver te zoeken.
  • kernvisie-methode
    De Kernvisie methode: voor kinderen die ánders leren
    Hoewel u zeker weet dat uw kind intelligent genoeg is, blijft het thuiskomen met slechte cijfers. U probeert er alles aan te doen en ook de school werkt mee, maar het lijkt wel alsof het echte probleem jullie steeds ontglipt.
  • leren
    Cursus Snel leren = Leuk leren: in minder tijd meer leren
    De eerste weken na de zomervakantie zijn achter de rug. Iedereen is inmiddels weer gewend aan de dagelijkse gang van zaken. De kinderen hebben hun ritme op school gevonden.
  • school
    Presteert uw kind optimaal op school?
    Heeft uw kind moeite om mee te komen in de klas of vindt het een bepaald vak erg moeilijk? Maakt u zich zorgen over het huidige onderwijs? Dan bent u niet de enige. Ook uw kind is geen uitzondering. Regelmatig lopen kinderen tegen problemen aan op het basis- of voortgezet onderwijs.
Toon meer >
Toon minder >