
Hoe kunnen bedrijven omgaan met klanten die niet willen betalen?
Het is altijd vervelend voor een bedrijf wanneer een betaling uitblijft. Alhoewel je er als bedrijf nog steeds recht op hebt, is het maar de vraag of en wanneer je het krijgt. Bovendien kost het een hoop tijd en gedoe om achter niet-betalende klanten aan te gaan. Gelukkig zijn er genoeg manieren om in zo een situatie op een juiste manier te handelen. In dit artikel geven we drie tips hoe je als bedrijf beter om kunt gaan met klanten die niet willen betalen.
Vraag om hulp
Ten eerste is het altijd goed om in zo een situatie om hulp te vragen. Zeker wanneer je het nog niet eerder hebt meegemaakt. Een voorbeeld van een organisatie die je kan helpen, is een incassobureau. Ze zijn erin gespecialiseerd om ervoor te zorgen dat partijen alsnog betalen. Dit kunnen ze op meerdere manieren doen. Zo kunnen ze simpele herinneringen of aanmaningen verzenden, maar ook een deurwaarder sturen. Op die manier voeren ze de druk op en betaalt de klant sneller.
Wettelijke rente
Wanneer de klant niet betaalt, ben je na verloop van tijd gerechtigd om de wettelijke rente in rekening te brengen. Hierdoor wordt het te betalen bedrag nog hoger. De kans is groot dat de klant hierdoor sneller betaalt. De wettelijke rente wordt na verloop van tijd namelijk steeds hoger waardoor de druk op de klant toeneemt.
Een deurwaarder
Zoals gezegd kun je een incassobureau inschakelen om een niet betalende klant sneller in actie te laten komen. Als de betaling uitblijft, schakelen zij uiteindelijk een deurwaarder in. Uiteraard is het ook mogelijk om zelf direct een deurwaarder in te schakelen. Aangezien een deurwaarder bevoegd is om beslag te leggen op iemands bezittingen, is de kans groot dat de betaling dan sneller volgt. Heb je een deurwaarder nodig? Door met een partij als Juristu in zee te gaan, profiteer je altijd van de 10-dagen-aanpak en no-cure-no-pay regeling die ze aanbieden. Ze zijn een van de meest toonaangevende spelers op het gebied van incassozaken.
Een niet-betalende klant levert altijd een hoop gedoe op. Toch komt het in veel bedrijven helaas nog steeds voor. Gelukkig zijn er genoeg manieren om een niet-betalende klant sneller tot betaling over te laten gaan. Zo kun je ervoor kiezen om hulp te vragen bij een incassobureau. Dat is een organisatie die is gespecialiseerd in het laten betalen van klanten. Daarnaast kun je ook gebruikmaken van de wettelijke rente om de druk op de klant op te voeren. Wil je echt stappen zetten? Met een deurwaarder kun je ervoor zorgen dat er beslag op bepaalde bezittingen van de klant wordt gelegd en de druk verder toeneemt.
-
Een bank vormt vaak het centrale punt in de woonkamer. De stijl, kleur en stof zijn belangrijk, maar de afmetingen bepalen of de bank echt goed in de ruimte past. Een bank die te groot is kan een kamer vol laten lijken, terwijl een te kleine bank juist niet genoeg zitruimte biedt of visueel uit verhouding is.
-
Een bank vormt vaak het centrale punt in de woonkamer. De stijl, kleur en stof zijn belangrijk, maar de afmetingen bepalen of de bank echt goed in de ruimte past. Een bank die te groot is kan een kamer vol laten lijken, terwijl een te kleine bank juist niet genoeg zitruimte biedt of visueel uit verhouding is.
-
Een rustgevende woonkamer hoeft niet ingewikkeld te zijn. Het draait allemaal om sfeer, comfort en persoonlijke details.
-
De tijd dat we tussen de middag allemaal zuur ons broodje kaas uit de broodtrommel peuterden, lijkt inmiddels een ander tijdperk. Lunchen is steeds minder een verplichte werkonderbreking en steeds meer een moment om echt even te ontsnappen. Wie nu rondkijkt in lunchrooms, ziet dat de Nederlandse lunchtafel is veranderd in een werelds buffet: falafel, pho, pokébowls, zuurdesembrood met burrata – het staat allemaal naast elkaar op de kaart.
-
Een woonkamer is pas écht compleet als het middelpunt zowel stijlvol als functioneel is. In Utrechtse woningen, waar de ruimte vaak slim benut moet worden, kiezen steeds meer mensen voor meubels die comfort en design combineren. Het juiste meubel kan niet alleen de uitstraling van je interieur versterken, maar ook de manier waarop je de ruimte gebruikt volledig veranderen.
-
Steeds meer mensen stappen over op een scooter. Niet alleen jongeren, maar ook volwassenen kiezen voor dit handige vervoermiddel. En dat is helemaal niet zo gek.
-
Om je badkamer een goede make-over te geven, is het belangrijk dat je start met een goede basis. De basis van een luxe badkamer begint bij het kiezen van de juiste kleuren en materialen. Ga bijvoorbeeld voor rustgevende tinten zoals wit, beige, grijs en pasteltinten. Deze kleuren zorgen voor een kalme en ontspannen sfeer.
-
Het moment dat je begint met oriënteren op je trouwdag is vaak magisch. Plotseling komt alles tot leven: de locatie, het diner, de bloemen… en natuurlijk de jurk. Voor veel vrouwen is het uitzoeken van de juiste bruidsmode een belangrijk én spannend onderdeel van het proces.
-
Shapewear, ook wel corrigerend ondergoed genoemd, is een ideale manier om er altijd goed uit te zien, wat voor dag je ook hebt. Corrigerend ondergoed is een fijne manier om een strak silhouet te creëren onder je kleding, maar dan is het wel belangrijk dat je kiest voor de juiste soort en maat shapewear.
-
Een nieuw huis bouwen begint vaak met een idee. Misschien een schets op een servet of gewoon een droom in je hoofd. Maar wat je ook kiest, de prijs van zo’n project hangt af van veel factoren.