
Waarom is de schoonheidsindustrie tegenwoordig meer dan ooit afhankelijk van technische vooruitgang?
In de schoonheidsindustrie is technische vooruitgang belangrijker dan je misschien zal denken. Ondanks dat bijvoorbeeld een kapsalon gemakkelijk kan draaien zonder de nieuwste technologie te gebruiken, zijn er zeker voordelen wanneer er wel technologie wordt gebruikt. De industrie kan deze namelijk inzetten om efficiënter te werken en te groeien. Op deze pagina hebben we voor je uiteen gezet welke groeimogelijkheden door technische vooruitgang er voor de schoonheidsindustrie zijn.
De schoonheidsindustrie is zeker niet de enige industrie die flink heeft geprofiteerd van de technische vooruitgang. Een ander goed voorbeeld is het online casino. Sinds de gokindustrie zijn diensten ook online is gaan aanbieden, is het bereik en daarmee de omzet aanzienlijk gegroeid. Mensen van over de hele wereld kunnen gemakkelijk de website van een casino in een ander land bereiken en daar hun geluk beproeven. Van deze ontwikkeling heeft de schoonheidsindustrie zeker geleerd.
Gemakkelijk boeken, annuleren en verzetten
Iedereen heeft een drukke agenda en daardoor is het niet altijd gemakkelijk om een plekje bij een kapper of een andere schoonheidssalon te vinden. Over de telefoon is het altijd even puzzelen om een moment te vinden waarop de salon en de klant allebei tijd hebben. Via online widgets is het voor klanten nu veel gemakkelijker om zelf een afspraak in te plannen, te wijzigen of te annuleren. Deze flexibiliteit is voor consumenten erg handig en het voordeel voor de salons is dat zij beter inzicht in hun klantenbestand krijgen. Van iedere klant die online een afspraak maakt, wordt de naam, het e-mailadres en eventuele informatie over vorige afspraken opgeslagen. Klanten die vaak voor een specifieke behandeling komen, kunnen zo gemakkelijker worden benaderd wanneer er een aanbieding of andere speciale actie is.
‘Augmented reality helpt klanten om keuzes te maken.’
Je eigen stylist in huis
Technologische vooruitgang heeft er ook voor gezorgd dat merken gemakkelijker met hun klanten kunnen communiceren. Als je nu bijvoorbeeld een mascara van een bepaald merk koopt, kun je via een QR-code of een app toegang krijgen tot make-up tutorials die ervoor zorgen dat je het meeste uit je aankoop haalt. Voor consumenten is dit handig, omdat ze zich zo beter bewust worden van de mogelijkheden van ieder product. De merken zelf kunnen via deze weg meer en gemakkelijker producten verkopen. Het is per tutorial bijvoorbeeld erg gemakkelijk om andere producten aan te bevelen en deze meteen vanuit de app te verkopen. In Nederland wordt er jaarlijks ongeveer 2,8 miljard euro uitgegeven aan persoonlijke verzorging, dus ieder merk dat het kopen van cosmetica aantrekkelijk maakt, zal hiervan kunnen profiteren.
Persoonlijke aanbevelingen
Met augmented reality kunnen merken in de schoonheidsindustrie hun klanten helpen om bepaalde keuzes te maken. Als jij bijvoorbeeld op zoek bent naar een lippenstift, kun je een foto van jezelf uploaden en de verschillende kleuren via de app op je lippen laten projecteren. Ook voor huidverzorging bestaan er apps waar op basis van een foto kan worden bepaald welke producten het beste zullen werken. Consumenten kunnen dit gewoon zelf via hun telefoon doen, ze hoeven dus niet langer een fysieke winkel te bezoeken. De aankoop van make-up wordt hierdoor veel makkelijker en merken die deze technologie gebruiken, hebben hun verkopen aanzienlijk zien groeien.
-
Een stralende, gezonde en mooie huid begint van binnenuit. Hoewel proteïnepoeder vooral bekend staat om zijn positieve effecten op spieropbouw en herstel, speelt het ook een essentiële rol in het behoud van een mooie en stevige huid.
-
De feestdagen staan voor de deur. En dat betekent glitterjurken, rode lippenstift én prachtig gestyled haar. Of je nu gaat voor een classy look tijdens het kerstdiner of een glamorous kapsel voor die Oud & Nieuw-party.
-
Laat jij je haar altijd verven bij de kapper? Dan betaal je hier flink wat geld voor. Om te besparen op de kapperskosten, kun je ervoor kiezen om je haar voortaan zelf te verven. Je moet alleen wel weten hoe je te werk gaat.
-
Sommige vrouwen zijn ontevreden over hun borsten. Het kan dan bijvoorbeeld zijn dat ze vinden dat ze te kleine, te grote, hangende of asymmetrische borsten hebben. Dit kan een grote invloed hebben op het zelfvertrouwen en het gevoel van eigenwaarde.
-
Met het stijgen der jaren verschijnen de eerste lijntjes en fijne rimpels op je gezicht. Het proces van huidveroudering is nu eenmaal niet te stoppen.
-
Haaruitval kan behoorlijk frustrerend zijn. Of het nu komt door genetica, stress of iets anders, het kan je onzeker maken en je zelfbeeld beïnvloeden.
-
Kalend worden is een uitdaging waar veel mannen en vrouwen mee te maken krijgen. Het kan je zelfbeeld flink beïnvloeden en je minder zeker over jezelf laten voelen. Gelukkig zijn er genoeg oplossingen om haaruitval aan te pakken en weer een volle bos haar te krijgen.
-
Een goede shampoo is onmisbaar voor gezond haar en een verzorgde hoofdhuid. Maar met zoveel verschillende opties op de markt kan het een flinke uitdaging zijn om de juiste te kiezen.
-
Lichaamsgeurtjes, je kent ze wel. Steek je neus maar eens om de deur van een kleedkamer in een sporthal. Die kenmerkende zweetgeur herken je uit duizenden. Het wil overigens niet zeggen dat wie last heeft van onaangename geuren onder de oksels tekortschiet in zijn of haar lichamelijke hygiëne. Andere factoren spelen daarin ook een rol.
-
Scheren, epileren, waxen en ontharingscrème: er zijn verschillende manieren om van ongewenste haargroei af te komen.