
Waarom is de schoonheidsindustrie tegenwoordig meer dan ooit afhankelijk van technische vooruitgang?
In de schoonheidsindustrie is technische vooruitgang belangrijker dan je misschien zal denken. Ondanks dat bijvoorbeeld een kapsalon gemakkelijk kan draaien zonder de nieuwste technologie te gebruiken, zijn er zeker voordelen wanneer er wel technologie wordt gebruikt. De industrie kan deze namelijk inzetten om efficiënter te werken en te groeien. Op deze pagina hebben we voor je uiteen gezet welke groeimogelijkheden door technische vooruitgang er voor de schoonheidsindustrie zijn.
De schoonheidsindustrie is zeker niet de enige industrie die flink heeft geprofiteerd van de technische vooruitgang. Een ander goed voorbeeld is het online casino. Sinds de gokindustrie zijn diensten ook online is gaan aanbieden, is het bereik en daarmee de omzet aanzienlijk gegroeid. Mensen van over de hele wereld kunnen gemakkelijk de website van een casino in een ander land bereiken en daar hun geluk beproeven. Van deze ontwikkeling heeft de schoonheidsindustrie zeker geleerd.
Gemakkelijk boeken, annuleren en verzetten
Iedereen heeft een drukke agenda en daardoor is het niet altijd gemakkelijk om een plekje bij een kapper of een andere schoonheidssalon te vinden. Over de telefoon is het altijd even puzzelen om een moment te vinden waarop de salon en de klant allebei tijd hebben. Via online widgets is het voor klanten nu veel gemakkelijker om zelf een afspraak in te plannen, te wijzigen of te annuleren. Deze flexibiliteit is voor consumenten erg handig en het voordeel voor de salons is dat zij beter inzicht in hun klantenbestand krijgen. Van iedere klant die online een afspraak maakt, wordt de naam, het e-mailadres en eventuele informatie over vorige afspraken opgeslagen. Klanten die vaak voor een specifieke behandeling komen, kunnen zo gemakkelijker worden benaderd wanneer er een aanbieding of andere speciale actie is.
‘Augmented reality helpt klanten om keuzes te maken.’
Je eigen stylist in huis
Technologische vooruitgang heeft er ook voor gezorgd dat merken gemakkelijker met hun klanten kunnen communiceren. Als je nu bijvoorbeeld een mascara van een bepaald merk koopt, kun je via een QR-code of een app toegang krijgen tot make-up tutorials die ervoor zorgen dat je het meeste uit je aankoop haalt. Voor consumenten is dit handig, omdat ze zich zo beter bewust worden van de mogelijkheden van ieder product. De merken zelf kunnen via deze weg meer en gemakkelijker producten verkopen. Het is per tutorial bijvoorbeeld erg gemakkelijk om andere producten aan te bevelen en deze meteen vanuit de app te verkopen. In Nederland wordt er jaarlijks ongeveer 2,8 miljard euro uitgegeven aan persoonlijke verzorging, dus ieder merk dat het kopen van cosmetica aantrekkelijk maakt, zal hiervan kunnen profiteren.
Persoonlijke aanbevelingen
Met augmented reality kunnen merken in de schoonheidsindustrie hun klanten helpen om bepaalde keuzes te maken. Als jij bijvoorbeeld op zoek bent naar een lippenstift, kun je een foto van jezelf uploaden en de verschillende kleuren via de app op je lippen laten projecteren. Ook voor huidverzorging bestaan er apps waar op basis van een foto kan worden bepaald welke producten het beste zullen werken. Consumenten kunnen dit gewoon zelf via hun telefoon doen, ze hoeven dus niet langer een fysieke winkel te bezoeken. De aankoop van make-up wordt hierdoor veel makkelijker en merken die deze technologie gebruiken, hebben hun verkopen aanzienlijk zien groeien.
-
Zonder dat we het doorhebben, worden we dagelijks constant blootgesteld aan schadelijke stoffen. In steden dwarrelen er namelijk verschillende soorten stoffen door de lucht. Hierdoor ontstaat er een vervelend fenomeen dat invloed heeft op veel aspecten van het leven, namelijk luchtvervuiling.
-
We hebben er allemaal eens mee te maken gehad: een rode huid. Wellicht doordat er sprake was van een spannend moment en je moest blozen, of omdat je te lang in de zon had gezeten. Van deze rode huid ben je als het goed is binnen een paar seconden, of in het geval van verbranding na een paar dagen, weer verlost.
-
Ons lichaam bestaat voor ongeveer zestig tot zeventig procent uit water. Je zou daardoor denken dat er aan vocht geen gebrek is. Toch kan je huid gemakkelijk een vochttekort hebben. Het gevolg daarvan is een veel voorkomend huidprobleem, namelijk een droge of vochtarme huid.
-
Veel mensen gebruiken dagelijks make-up. Sommigen om de ogen te accentueren, eruit te laten knallen met een oogschaduw of om de huid egaal maken met een foundation. De één houdt van een uitbundige look, terwijl de ander het graag natuurlijk houdt.
-
Ieder mens is verschillend. Gelukkig maar, want wanneer we allemaal hetzelfde zouden zijn, is de wereld wel erg eentonig en saai. Toch wensten we bij sommige zaken wel dat we allemaal hetzelfde waren. En dat is bijvoorbeeld bij het hebben van een probleemloze huid.
-
Vitamines mogen onzichtbaar zijn, maar ze hebben veel impact op je lichaam. Wanneer je een tekort hebt, kunnen er lichamelijke klachten ontstaan. Je voelt je wellicht vaker moe. Of hebt een verminderde weerstand.
-
Een frisse, zuivere huid; wie wil dat nu niet? Maar wist je dat veel mensen hun huid ongemerkt meer kwaad dan goed doen? Dagelijks je gezicht reinigen is belangrijk, maar hoe je dat doet maakt het verschil. Wanneer je gebruik maakt van te agressieve reinigers, wordt de natuurlijke balans van je huid verstoord.
-
Je kent het vast wel: een droge huid na het zonnen, een opgeblazen gevoel of gewoon weinig energie. Zo vervelend! Gelukkig is er een natuurlijke alleskunner die jou op meerdere vlakken kan ondersteunen: aloë vera!
-
Elke dag lopen we erop, en toch besteden we vaak te weinig aandacht aan onze voeten. Mooie, gezonde voeten zijn niet alleen fijn om te zien, maar ook belangrijk voor je comfort en welzijn.
-
De zomer is de perfecte tijd om je blonde lokken te laten stralen in de zon. Blond haar heeft een natuurlijke charme en vangt het licht prachtig op, maar kan ook kwetsbaar zijn voor schade door zon, zout water en chloor.