water

Water met een geurtje? Dat smaakt naar meer!

Op mijn werk sta ik bekend als een fanatieke waterdrinker. Ik ben altijd ergens te vinden met mijn trouwe gele Dopper op sleeptouw. Toen mijn collega-redacteur van ForYou Media mij vroeg om de air up®-drinkfles te testen, was ik dan ook meteen geïntrigeerd.

Water

Als je me vraagt wat ik drink, dan is het antwoord: water. Soms verwarmd en met een theezakje of koffiebonen erin vermengd, maar voor de rest drink ik vooral water. Gewoon au naturel, uit de kraan. Het is een stuk gezonder dan suikerhoudende frisdranken of vruchtensappen, het lest de dorst beter en het is bovendien goedkoop en overal verkrijgbaar. Oftewel: dit product hoeft me dus niet meer te overtuigen over de wonderlijke kwaliteiten van H2O.

Eerlijke kans geven

Maar toch wil je soms weleens wat anders. Iets wat de zintuigen net iets meer prikkelt dan een geurloze en smaakloze substantie. Daarom was ik erg benieuwd toen ik hoorde over het concept van air up®. Natuurlijk was ik al wel bekend met het fenomeen van water met een smaakje, waarbij je middels een filter een smaaksensatie van bijvoorbeeld munt of citroen ervaart. Maar eerlijk gezegd vind ik deze brouwsels meestal tegenvallen en komt de smaak net niet goed naar voren. Ik had dus geen superhoge verwachtingen van air up®, maar ik besloot het objectief te benaderen en een eerlijke kans te geven.

Robuuste drinkfles

Bij het openen van de verpakking was ik al gelijk blij. Het is een robuuste drinkfles met een mooi design en het formaat is perfect. Hoewel het aan de brede kant is en wel wat ruimte in beslag neemt in je tas, kun je met 650 ml wel even vooruit. Dat maakt het ideaal voor een lange werkdag of sportsessie. Bovendien heeft het een fijne vorm en zit er een siliconen rietje bij, wat het drinken makkelijk maakt. Nadat ik de gebruiksaanwijzing had doorgespit en de fles had gewassen en in elkaar had gezet, opende ik mijn eerste geurcapsule. Mijn keuze viel op mandarijn, want frisse citrusgeuren passen over het algemeen goed bij water, zo beredeneerde ik.

Positief verrast

Nadat ik de geurcapsule op de fles had geplaatst, nam ik een diepe teug van de mandarijnaroma en nam ik mijn eerste slok. Hoewel ik verwachtte dat het effect heel subtiel zou zijn en ik weinig zou proeven, was ik positief verrast. Je proeft wel degelijk meer dan alleen water en de mandarijn is meer aanwezig dan ik had gedacht, ondanks dat de geur tamelijk subtiel is. Wat ik erg fijn vind, is dat de geurcapsule de smaak voller maakt en meer voldoening geeft dan gewoon water.

Frisser en zoeter

Daarnaast smaakt het tegelijkertijd frisser en zoeter. Ik kan me voorstellen dat air up® vooral in de zomermaanden een goed alternatief is, wanneer je de verleiding van een zoete en verfrissende dorstlesser voelt. Een ander voordeel vind ik dat je geen onaangename nasmaak hebt, zoals vaak het geval is bij water met een smaakje. Dat maakt het een goed alternatief voor ijsthee, limonade of Spa Rood, Groen of Paars.

Tip

Een tip: zorg dat je de capsule en het mondstuk goed op elkaar plaatst volgens de gebruiksaanwijzing, en houd de fles niet te veel gebogen om lekken te voorkomen. Wanneer je weinig water uit het rietje krijgt, helpt het om wat meer kracht te zetten bij het zuigen, zoals je gewend bent bij een sportfles. Wat dat betreft zou ik air up® zeker aanraden bij sporters, mensen met een bewuste en duurzame leefstijl, of mensen die iets anders willen dan water, maar wel met alle gezondheidsvoordelen. Doordat er verschillende geurcapsules zijn, kun je zelf kiezen welke geur je op dat moment aanspreekt en het beste bij je stemming past.

Motiveren

Voor mensen die het moeilijk vinden om genoeg te drinken, kan deze fles zeker motiveren om vaker een slok water te nemen. Zelf merkte ik dat ik door het leuke design geneigd was om meer te drinken. Doordat je weet dat de smaak eigenlijk een illusie is, wil je je hersenen telkens opnieuw testen, maar je zintuigen winnen het spel elke keer. Kortom: een leuk en vernieuwend concept met een uitvoering die niet teleurstelt. De geurcapsules van air up® smaken naar meer!

Datum: 18 november 2020